LagerExperten Webbutiken

Kontakta oss

LAOEKSPERT OÜ

Mustamäe tee 18A

10617 Tallinn, Estland

Måndag-Fredag:

9.00-17.30

Tel: +372 6 722 380

Fax: +372 6 722 381

GSM: +372 52 66 297

info@laoekspert.ee

Behöver du hjälp?

Planerar Du att bygga eller inreda lager? Fråga om råd från vår sakkunnig inom lagersystem. Lämna Dina kontaktuppgifter. Vi kontaktar Dig.

CAPTCHA
Kontrollkod

Sänd information

Köpvillkor

Priser:
Priserna är angivna utan mervärdesskatt och gäller fritt i Lagerexpertens centrallager i Tallinn. Estnisk mervärdesskatt på 22% tillkommer vid privatkunder och företag som inte är mervärdesskattepliktiga. Vid mervärdesskattepliktiga kunder är leveranser mervärdesskattefria (moms=0%). (försäljning inom EU).


Leveransvillkor

Vi följer nordiska (NL 01) och INCOTERMS-leveransvillkor vid våra leveranser.
Om kunden själv hämtar sin order i vårt centrallager gäller leveransklausulen FCA (Free Carrier), i så fall ansvarar kunden för frakt, transportförsäkring och eventuella transportskador.
Vi levererar produkter även till kundens dörr.
Om kunden även beställer transport av varorna i varukorgen tillkommer frakt automatiskt till fakturan. Vid webborder beräknas frakten med utgångspunkt i köpbeloppet, produkternas volym och leveransadressen.
Totalkostnaden för produkterna och frakten visas genast både i varukorgen och på fakturan. Fakturan för ordern sänds till den angivna e-postadressen. Innan varorna levereras kontaktas du för att komma överens om ett exakt datum och andra nödvändiga detaljer.
Vid order över 2000 € betalar kunden ingen frakt. Gratis frakt gäller endast enligt de katalogpriser som anges i webbutiken.
Nästan alla produkter i webbutiken finns i vårt centrallager och levereras inom 2–7 arbetsdagar. Leveranstiden för produkter som inte finns i lager är 2–4 veckor. En ungefärlig leveranstid anges redan i varukorgen i webbutiken. Vår kundservice kontaktar dig omedelbart om beställda produkter av någon anledning saknas i lager och i så fall kommer vi säkert att hitta en lösning som passar båda parter. Vår kundservice hjälper även till om du planerar ett större köp eller ett helt nytt projekt. I så fall kan du få personlig service och en individuell offert.


Offertförfrågan


Du kan även sända en offertförfrågan via webbplatsen av vår webbutik. Börja med att lägga alla önskade produkter i varukorgen och gå sedan till korgen för offertförfrågan. Vi återkommer snarast med en individuell offert enligt innehållet av din offertförfrågan. I svarsmeddelandet anges en preliminär sammanfattning över produkterna i din offertförfrågan och våra kontaktuppgifter.
Om varorna levereras till gatuplan eller lastningsbrygga betalas intransport separat med utgångspunkt i varornas vikt och volym. Monterings- och transporttjänster mot betalning kan beställas redan vid inlämnandet av ordern.


Betalningsvillkor

Till privata kunder levereras produkter endast mot förskottsbetalning. Det snabbaste sättet att få beställda produkter levererade är att omedelbart betala fakturan med banköverföring. När fakturan är betald, var god sänd en bekräftelse om detta till e-postadress peeter@laoekspert.ee eller info@laoekspert.ee
När betalningen har kommit till vårt konto börjar vi omedelbart förbereda leveransen.
Förseningsräntan är 10%.
Tyvärr kan man för närvarande inte betala med bankkort i vår webbutik.
Äganderätt
Lagerexperten (juridisk person: LaoEkspert OÜ) behåller äganderätten över sålda produkter fram till fullständig betalning av fakturan.

Garanti

Alla våra produkter har ett års garanti för tillverkningsfel. Avvikande eller längre garantitider anges produktbaserat. Under garantitiden sänder vi kunden en utbytesdetalj eller byter ut produkten gratis. Garantin gäller efter betalning av fakturan.
Garantin omfattar inte kostnader för byte av utbytesdetaljer.

Kontroll av försändelsen och noter


OBS! Kontrollera antalet emballageenheter i leveransen och eventuella skador innan leveranssedeln undertecknas och notera eventuella upptäckta brister på leveranssedeln för att kunna få ersättning. Brister som uppenbaras efter undertecknandet av leveranssedeln (s k dolda fel) bör anmälas inom 3 dagar. Vid senare anmälan betalas ingen ersättning.
Alla våra produkter har 10 dagars returrätt. Returrätten avser endast retur av en produkt (1 st) varvid produkten ska vara oanvänd och i originalförpackning. Returer hanteras alltid individuellt och i samråd med vår kundservice.
Vid frågor om returer ring gärna +372 5266297.
LaoEkspert OÜ ersätter inte skador orsakade av kunden eller skador orsakade av felaktig användning av produkter. Returrätten omfattar inte produkter som inte ingår i vårt fasta produktsortiment eller produkter tillverkade med specialmått. Returrätten omfattar inte heller stora produktpartier. Vänligen beställ ett provexemplar först vid beställning av större mängder.
LaoEkspert OÜ åtar sig inget ansvar för eventuella tryckfel, dessutom förbehåller vi oss rätten att ändra priser och göra tekniska ändringar i produkter. LaoEkspert OÜ förbehåller sig rätten att ändra produkter och deras konstruktioner samt införa ändringar angående produktens tillgänglighet i och borttagning från produktsortimentet.
Vi åtar oss inget ansvar för eventuella tekniska och mänskliga fel i produktbeskrivningar och förbehåller oss rätten att införa prisändringar och andra ändringar utan särskilt meddelande. LaoEkspert OÜ förbehåller sig rätten att upphäva order ifall ett uppenbart prisfel föreligger.


Mänskliga fel och uppenbara prisfel


Skulle webbutikens webbplats ange missvisande information på grund av ett mänskligt eller tekniskt fel har LaoEkspert OÜ rätt till att korrigera felet. Om en transaktion som utgår från sådan missvisande information redan har skett har såväl konsumenten som LaoEkspert OÜ rätt till att upphäva transaktionen utan några kostnader för kunden. Ett upptäckt fel bör utan dröjsmål anmälas till den andra avtalsparten.
Uppenbara prisfel är bland annat – dock inte begränsade till – följande:
• om produktpriset anges som 0,00 euro
• om inget pris anges
• om det normala eller gällande marknadspriset på produkten är flera gånger större eller mindre än det pris som anges i webbutiken
I dessa fall är skillnaden mellan fel och rätt pris så uppenbar att det förutsätts att kunden uppmärksammar detta.